Україна +38
0630303666

Як не допустити канібалізм ключових слів в оптимізації інтернет-магазину

4.8 из 5 на основе 23 оценок
05.05.2021

Канібалізм ключових слів - це внутрішня конкуренція сторінок сайту в ранжируванні по одних і тих же ключових фразах внаслідок неефективної кластеризації пошукових запитів на сторінках приземлення. Виявиться така проблема може відразу, а може й з часом.

Розпізнається канібалізм у випадках, коли в пошукову видачу потрапляє то одна, то інша сторінка сайту за одним і тим же запитом - Google не може з точністю визначити, яка сторінка на сайті максимально релевантна фразі, через що не досягається максимально висока позиція у видачі жодної із конкуруючих між собою сторінок. Як наслідок, ми недоотримуємо трафік. Також при попаданні в пошукову видачу не оптимальної сторінки сайту, крім трафіку, ми недоотримуємо ще й цільових дій, відсоток конверсії падає з об'єктивних причин.

Наприклад, коли за загальним запитом, що стосується цілої категорії товарів, де в інтернет-магазині представлені десятки товарів у ТОП потрапляє картка не самого ходового товару, що відноситься до цієї категорії. Нескладно і не дивлячись у дані аналітики здогадатися, що відсоток конверсії з такого запиту буде нижчим від можливого через неоптимальну посадкову сторінку в ТОП через канібалізм ключових слів. І це ще не найгірший варіант!

Поширені види канібалізму ключових слів в інтернет-магазині

Давайте розглянемо найпоширеніші види канібалізму ключових слів в інтернет-магазині, які істотно знижують ефективність його просування:

  • головна сторінка конкурує з категорією товарів, зі сторінкою фільтрації чи карткою товару;
  • одна категорія, підкатегорія або сторінка фільтрації конкурує з іншою;
  • підкатегорія або сторінка фільтрації конкурує з категорією (рівнем вище) та навпаки;
  • картка товару конкурує з категорією чи підкатегорією/сторінкою фільтрації;
  • одна картка товару конкурує з іншою;
  • інформаційна/блогова стаття конкурує з категорією, підкатегорією/сторінкою фільтрації або з карткою товару.

Тут ми не розглядатимемо виправлення раптово виниклої масової та одиничної внутрішньої конкуренції сторінок інтернет-магазину, - розглянемо грамотну стратегію розподілу, кластеризації ключових слів, щоб уникнути масового канібалізму ключових слів згодом. Досягається такий результат за рахунок стратегічного планування структури магазину насамперед та відповідної структури подальшої оптимізації під максимально широке семантичне ядро. Відповідно, проблеми масового канібалізму виникають внаслідок спочатку непродуманої, занадто вузької структури та нелогічного каталогу товарів і внаслідок спроб розширити структуру та змінити логіку каталогу з часом.

Як уникнути канібалізму за допомогою створення продуманої структури каталогу

Давайте розглянемо максимальне охоплення семантики за допомогою створення ефективної структури каталогу на прикладі категорії «Меблеві петлі» в інтернет-магазині меблевої фурнітури.

Під найзагальніші запити без будь-якої конкретизації типу «купити меблеві петлі» можна оптимізувати загальну сторінку «Петлі та аксесуари». Але якщо левова частка попиту (від 66% і більше) за цими загальними фразами відноситься до однієї підкатегорії, як у випадку «Петлі для ДСП», то найкраще оптимізувати під загальні запити саме її, при цьому від загальної сторінки «Петлі та аксесуари » як такої можна взагалі позбутися, зробивши цей пункт меню неклікабельним, тобто зберегти назву для підкатегорій даної категорії, без можливості переходу на цю сторінку, зобов'язуючи відвідувача вибрати конкретну підкатегорію. В ідеалі уникнути додаткового кліка по пункту меню, на який не можна перейти - реалізуйте меню підкатегорій, що випадає при наведенні або, що ще краще, як у нашому прикладі, відображайте підкатегорії конкретної категорії в розкритому вигляді без необхідності додаткових дій з боку користувача - спрощуйте!

Під більш спеціалізовані запити типу «купити петлі для дсп» або «купити петлі для скла» оптимізуйте відповідні підкатегорії (пункти меню каталогу).

Під максимально конкретні загальні (що не стосуються виключно конкретного товару) запити типу «купити накладні петлі для дсп» або «купити внутрішні петлі для дсп» оптимізуйте відповідні сторінки фільтрації. У нашому випадку це сторінки фільтрації за критеріями «Накладні» або «Внутрішні», доступні з підкатегорії «Петлі для ДСП»

А вже під запити, що належать до конкретного товару і більше ні до якого іншого варто оптимізувати саме картку цього товару.

Таким чином, ми отримуємо структуру каталогу, яка охоплює всю існуючу семантику (всі існуючі пошукові запити) за рахунок наявності та оптимізації під кожну окремо взяту групу запитів з 7-20 фраз (кластер) відповідних сторінок.